5 Mayıs 2012 Cumartesi

Gazete değil Gaste



Özledin dimi kerata hep yazıyım istiyosun, hadi gel öyleyse başlıyorum. Dizilerle ilgili yazıma devam edicem, biraz soluklanalım gazetelere bi göz atalım bakalım. Pardon gastelere!

Evet sevgili internet gastelerimizin sürekli bir flaş haber yayınlama hali artık alışılagelmiş bir durum değil mi? Günü flaş habersiz geçirdiğin var mı? Yok. Peki neden? Neden her gün her an bir son dakika haberi ya da flaş haber bulunuyo gastelerimizde? Çünkü bi süre sonra o flaş denilen gelişmelere alışıyosun sevgili okurum, aa diyosun zam mı gelmiş? Amaan diyosun zam gelmeyen ne var ki, geçiyosun diğer habere. Bakıyosun aa şehit mi vermişiz yine? Amaan diyosun vermediğimiz yıl var mı ki, bazısı da internet cevvali tabi, hemen yazıyo yorumlara, bunların hesabı sorulacak! Vatan bölünmez! Bla bla bla... Bak sizi öyle bi hale getirdiler ki, toplumsal bir tepki bile veremiyorsunuz. Hoş eskiden de bu millet böyleydi ama en azından bu kadar kör değildi. O İnternet sayfalarında yorum yazarak tepki verenlere kızmıyorum, aslında içi içini yiyo hepsinin ama olmuyo güzel kardeşim, sen tepkimi sandıkta vericem falan diyosun, ne sandığı pardon? Çeyiz sandığı var benim bildiğim ona da tepki verirsen evde kalırsın mazallah o yüzden aklını başına aal, yol yakınkeeen, bu düzene ayak uyduur. Bu sürekli flaş haberin neden yayınlandığını anladın dimi? Sorucam haftaya bak bilemediğin an basarım sıfırı haberin olsun. Bu sıfır basma olayıyla ilgili de bi anım var onu da anlatıcam bi ara. Konuyu dağıtmıyım. Sizi günden güne alıştırıyolar, yavaş yavaş, ince ince, ustalıkla işliyolar hepinizi. Bak yakında bu ülkenin yönetim sistemi değişir, bayrağının rengi değişir vs. böyle büyük olaylar meydana gelir de çoğunuz ses çıkaramazsınız, amaaan canım ne olacakki sistem değişse ne olur, eskisi nasıldı ki, bi de böyle deniyelim dersiniz, sanki futbol takımı sistemini değiştiriyosun ya, geçen hafta 4-4-2 olmadı, hadi 4-3-3'e dönelim diyo gerizekalı! Abarttın ama sende dediğini duydum sanki? Abarttım dimi, ulan sen değil miydin anayasa değişikliği sana sorulduğunda yetmez ama evet diyen? Evet bendim! İşte nasıl bu kadar saçma bişey söylediysen o gün, gelecek günde de aynı saçmalıkta bişey söliceksin. Size onu da söyleticekler çünkü. Sizin kendinize ait bir bakış açınız olamadı ki hiç bi zaman, tartışma programlarında kendinize en uygun olanın düşüncesini savundunuz. O savunduğun adam içine sinmediği bi şey söylediği zaman , olsun o büyük bi adam, ne derse doğrudur gibi bi mantıkla savundun. Kendin olamadın hiç bi zaman, malesef senin gibilerden öyle çok var ki bu memlekette, işte bu yüzdendir o sürekli bi  zemin hazırlığı içinde olan flaş haber kirliliği.

Bir de bu gastelerimizin yalan haber bölümü var ki akıllara zarar. Bak haberin başlığında yazan 'ünlü oyuncunun kafasını kesip yol kenarına attılar.' İçeriğinde yazan 'bilmem ne filmi çekimleri için bir araya gelen ...' E şimdi senin annenin günahı da yok niye zorluyosun beni?
Habercilik, olmuş olan bir hadiseyi haber vermektir. Olmuş olanı farklı yorumlayarak haber veremezsin. Köşe yazarıysan eğer o haberle ilgili yazını yazarsın eyvallah. Ama bir olay böyle anlatılıyosa bu insanları aldatmaktır, kandırmaktır. Medya çalışanlarına bu haberleri hazırlayanlara pek bişey diyemiyorum elbette haklılık payları var, sonuçta ekmek parası diyolar ve patronları ne isterse onu yapmak zorundalar. Ama bu durum sadece medya çalışanları için geçerli değil, her alanda aynı sıkıntı var. Dürüstlük, hakkaniyet, ahlak gibi kavramları yok ettiler çünkü. Sadece para kazan ve harca ilkesiyle yaşıyosun. Bundan kurtuluş yolunu gösteriyim mi sana? Ben öyle sadece eleştirip bi kenara çekilmiyorum bak söylüyorum da sana ne yapman gerektiğini. Bırak abi işi! Bak bugün sen bırakırsın, ben böyle haber yapmam, ben yalan haber yapmam dersin, yarın arkadaşın, yarın bir diğeri, bir diğeri derken bi bakmışsınız siz toplanıp gerçek haber veren bir gazete olmuşsunuz! Emin olun o zaman yardımcınız destekçiniz çok olur. Bu halk salak bi halk değil, sadece uykudular. Bu halk bi kere uyandı, cumhuriyeti kurdu. Daha niceleri de olur merak etme sen. Ama herkesin şapkasını önüne koyması lazım, önce kendine bi soracaksın ben ne kadar dürüst biriyim? Bak sana bi örnek, Şener Şen'in oynadığı Namuslu diye bi filmi vardı, çoğunuz bilirsininz. Neydi filmde verilmek istenen mesaj? Paran varsa, itibarın artar, hatta komşun eşine seni ortak kılar. İşte para hepinizin ağzını kapatır. Ne şahsiyet bırakır adamda ne ilke. Sen bir yerlere gelebilmek için kendinden ödün verdikçe bu düzen seni kölesi yapmaya devam edecektir. Sen önce kendini doğrultacaksın sonra başkalarını. Bi kere şu herkese bok atma huyundan vazgeçeceksin. Sonra insanları dinine, ırkına, cinsiyetine göre ayırmaktan da vazgeçeceksin. Çünkü sizler hepiniz insansınız. Ne kadar basit şeyleri söylüyorum dimi size, yahu biliyoruz bunları diyosun dimi, ama uygulamıyosun o nasıl olcak? Bak sana daha da basit bi örnek veriyim. Şeytan ne dedi Rabbine? Ben ateşten yaratıldım Adem ise topraktan, öyleyse ben ondan üstünüm ben ona secde etmem. İşte sen de aynısını yapıyosun, ben şöyleyim o böyle, ben şunlardanım o bunlardan. Seni ayıranlar, bu komunist, faşist, kapitalist vb. sınıflara, kalıplara sokanlar bunu bilinçli bi şekilde yapıyolar, neden mi? Çünkü sen birlik olursan, sen o bütün istleri, izmleri, bi kenara bırakıp, insan olduğunu Adem olduğunu hatırlarsan, işte onların alayını yakarsın. Sen onlardan daha fazlasın ama farkında değilsin. Çünkü sahip olduğun onlarca tabu var. Sana dikte ettirilen tabular. Bak etrafına bi, bak herkes konuşuyo dimi, her grup, her güruh kendine göre yorumluyo olayları ve sana onu zorla değil, güzellikle kabul ettiriyo. Kimse silah zoruyla benim doğrularımı kabul ediceksin demiyo, demez de zaten, bilir ki kabul etmezsin, o yüzden güzel güzel yavrum, yağlı makas hassaslığında işliyolar seni.

Hadi biraz dinleniyorum ben, internet gastelerinin magazin haberleri ve bikini, frikik, üstsüz güneşlenme, soyundu vb. haberleriyle ilgili de yazıcam ayrılma benden. Zaten artık istesen de ayrılmazsın gördün tabi  frikikleri, çıplak mankenleri. Merakla beklersin, tamam lan Adriana Lima'nın daha önce hiç bir yerde göremediğiniz en özel fotoğraflarını yayınlıcam! Peçete ister misin? Yanlış anlaşılmasın ağzının suyu için diyorum. Hadi bakalım öpüldünüz şekilsizler...

Hiç yorum yok: